web analytics

Vekil Diyanet personeline kadro

15 Haziran 2013 Cumartesi, 10:24
Diyanet-göreve alınacak
Ak Parti Milletvekillerince Meclise sunulan Kanun teklifine göre, vekil imam, vekil müezzin-kayyım veBaşkanlığa bağlı Kur?an kurslarında vekil olarak öğreticilik yapanlara kadro verilecektir. İLGİLİ MADDE ŞU ŞEKİLDEDİR: MADDE 4- 633 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir. ?GEÇİCİ...

Ak Parti Milletvekillerince Meclise sunulan Kanun teklifine göre, vekil imam, vekil müezzin-kayyım veBaşkanlığa bağlı Kur?an kurslarında vekil olarak öğreticilik yapanlara kadro verilecektir.

İLGİLİ MADDE ŞU ŞEKİLDEDİR:

MADDE 4- 633 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

?GEÇİCİ MADDE 18- 1/1/2005 tarihinden itibaren vekil imam, vekil müezzin-kayyım ve Başkanlığa bağlı Kur?an kurslarında vekil olarak öğreticilik yapanlardan, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla görevde bulunanlar, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içinde müracaat etmeleri halinde, yeterlilik belgesine sahip olmaları koşuluyla Başkanlık tarafından ilgili kadrolara hiç bir sınırlamaya bağlı olmaksızın atanırlar.?

AÇIKLAMA

1- 1/1/2005 tarihinden itibaren vekil olarak görev yapanlardan, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibariyle görevde bulunanlara kadro verilecektir.

2- Yeterlik belgesine sahip olma şartı aranacaktır.

Not: Vekil Görevliler Kimlerdir?

Vekil İmam Hatip, Vekil Müezzin Kayyım ve Vekil Kur’an Kursu Öğretisi: Asli görevlinin Yurtdışı, doğum izni ve askerlik gibi sebeplerden dolayı görev yerinden geçici olarak ayrılması ile bu görev mahallerine vekâleten bakan görevlilerdir…

 

Kaynak: Memurlar.net/Diyanethaber.com.tr

10 Yorum

  1. Mehmet

    15 Haziran 2013 at 10:45

    Benim 2005 yılı yeterlilik belgem var.bu belge de geçerlimi?

    • Ramazan

      16 Haziran 2013 at 19:55

      Yeterlilik belgenizin süresi dolduğu için geçersiz sayılmaktadır. Ancak yasa meclise geldiğinde bir değişiklik yapılıp “süresi geçse bile” eklenebilir

    • vekil

      04 Temmuz 2013 at 16:25

      artık değil

  2. Yusuf

    15 Haziran 2013 at 20:22

    2001 2002 2003 ve 2004 yıllarında kkö yapan bu yasadan yarlanabiliyor mu? Bilgisi Olanlar paylaşırsa çok memnun olurum!

    • Ramazan

      16 Haziran 2013 at 19:57

      Maddede çok açık olarak “halen görevde bulunan ibaresi bulunduğundan eskiden yapmış olmak geçersizdir.Ancak madde mecliste görüşülürken bu konuda da bir değişiklik yapılabilir.

      • hasan

        17 Haziran 2013 at 18:42

        Yeterlik süresi geçmiş olan belgeniz size kadro için yeterli olacaktır
        geçmiş yıllardaki ibareler aynı YETERLİK BELGESİNE SAHİP OLMAK ancak şöyle yazsa idi GÜNCEL YETERLİĞE SAHİP OLMAK o zaman süresi geçmiş yeterlik belgesine sahip olmak kadro için geçersiz olacaktı
        geçmiş yıllardaki kanun tasarıları aynı ibareler vardı ve yeterlik belge süremiz geçmişti ancak biz kadroya geçtik

        MERAK ETMEYİN

        saygılarımla

  3. kkö

    19 Haziran 2013 at 13:57

    değerli arkadaşlarım s.a şuan vekil olarak görevdeyim kkö olarak. süresi dolmamış geçerli yeterliliğim var (geçen yıl aldım) şunu çok merak ediyorum yasa meclisten geçtiğinde görev sürem biterse görevde bulunmuyor olursam ben kadroya geçemezmiyim nolur bilen bi kardeşim cevap yazsın

    • Yücel Erdoğan

      19 Haziran 2013 at 14:03

      Sıkıntı olmaz inşallah kardeşim… Sadece bu yıl değil 2005 den itibaren geçerli… Genel şartlarda meclisten geçtikten sonra şekillenir zaten… Sizin dikkat edeceğiniz yasa meclisten geçtikten sonra 3 ay içerisinde müracaat etmek… Rabbim hayırlı eylesin inşallah…

  4. murat

    24 Haziran 2013 at 07:21

    slm alykm arkadaşlar ben 2006 yılında 3,5 aylık vekil imam hatiplik yaptım.2004 yılından süresi geçmiş yeterlilik belgem var . şuan görev yapmıyorum. Ben ve benim gibi arkadaşlar bu çıkacak yasadan yararlanır mı? acaba bilgisi olan arkadaşlar bu konuyla bilgi verirse çok memmun olurum. ALLAH razı olsun. herkezede tşk ederim.

  5. meryem

    15 Temmuz 2013 at 16:08

    slm a.ben gecen sene doğum iznine ayrılan bi hocanın yerine görev yaptm ama müftülük beni vekil değil de fahri olarak göstermiş.bu yasadan nasıl yararlanabilirm.yeterlilik kps m de var.yardmcı olursanız sevinirim